Latinica / Ćirilica

Izaberite boju:

USD EUR

Baltus

Cena : 1.100,00 RSD
Količina:

Baltazar Klosovski de Rola, zvani Baltus, nemačko- -poljsko-ruskog porekla, po ocu daljnji Bajronov rođak, rođen je 29 februara 1908 u Parizu! Otac mu je bio istoričar umetnosti i slikar, majka slikar, a brat Pjer Klosovski se takođe bavio slikarstvom! Nije samo Rilke (koji je bio ljubavnik njegove majke) bio oduševljen njegovim slikarstvom, nego je i Pikaso kupio jednu njegovu sliku, jer ga je uzbudila prigušeno-strasna erotika njegovih dela. Na nečiju kasniju primedbu da na njegovim slikama ima pornografije rekao je da su njegove slike religiozne, i da on slika anđele. Nije završio nikakvu umetničku školu, ali je u mladosti kopirao velike majstore (Dela Frančesku, Mazača), pa se za njegovo delo može reći da je lična istorija slikarstva, jer se na njegovim slikama – na prvi pogled jednoličnim – prepoznaju Surbaran i Karpačo, Mazačo i Ðoto, Dela Frančeska i Saseta, Belini i Kurbe, Karavađo i Pusen, srednjevekovne ikone i Sezan. Neko je rekao da „upravo zbog toga što nas ovo slikarstvo podseća na mnoge stvari, Baltus ne liči ni na koga“. Njegov život je tajanstven i zagonetan. U katalogu jedne svoje izložbe napisao je o sebi samo ovo: „Baltus je slikar o kome se ništa ne zna. Sad pogledajte njegove slike.“ Ali, ipak se zna da je živeo u Parizu, Berlinu, Bernu, Rimu (upravnik za vreme obnove Vile Mediči) i Ženevi, da se jedno vreme družio sa Derenom i Žuvom, nadrealistima, sa Artoom i Ðakometijem (jedino je o njemu napisao kratak tekst), sa Marloom i Elijarom. Radio je scenografiju i kostime za Šekspirov Kako mu drago, za Artoove i Kamijeve komade. Ilustrovao je Orkanske visove Emili Bronte (pretpostavljamo da su ga privukli erotika, strast i jeza tog romana) i objavio ih u čuvenom „Minotauru“. Prvi put je izlagao u Parizu 1934. Portretisao je Derena i Miroa. Živeo je u dva braka (druga žena mu je bila Japanka), ima dva sina i jednu kći. Umro je u zamku Veliki Šale u švajcarskim Alpima. Na zidu zamka piše: „Smrtnosti, tvoj ponos je smešan i tašt“, a u ateljeu je bila okačena samo jedna fotografija – Alberta Ðakometija, koji je tvrdio „da smo mi ono što vidimo“. Ima nekoliko razloga što danas ovde predstavljamo Baltusa. Prvo, njegov primer je poučan što nije prihvatao nove pojave u slikarstvu svog vremena. Za njega je jedino tradicija bila nova, u smislu da je novo ono što je zaboravljeno, pod uslovom da tradicija nisu lanci koji nas okivaju. Drugi razlog je Baltusova potpuna predanost slikanju, ali ne u smislu kočopernog zanatlije, nego u smislu posvećenog koji se svome delu predao kao molitvi, čiji duh plamti u najdubljim visinama. Treći razlog bi mogao da bude priča o iskrenosti u umetnosti, o „konvenciji“ koja je, iako prezrena, sačuvana u delima velikih stvaralaca, jer iskrenost je ne samo moralna kategorija, ona je pokretač onoga što je umetnost života i život umetnosti. Da li su ovi razlozi dovoljni da bi se shvatila duhovna kriza našeg vremena?

Čitaj dalje

Detaljne informacije o knjizi:

Autor: Branko Kukić
ŽanrBiografije, memoari
Izdavač: Umetničko društvo Gradac
ISBN:Broj: 150-151
Br. strana:162
Povez:broširan
Jezik:Srpski
Format:20cm
Dodaj u listu želja Preporuči prijatelju

Baltus

Cena : 1.100,00 RSD
Količina:

Baltazar Klosovski de Rola, zvani Baltus, nemačko- -poljsko-ruskog porekla, po ocu daljnji Bajronov rođak, rođen je 29 februara 1908 u Parizu! Otac mu je bio istoričar umetnosti i slikar, majka slikar, a brat Pjer Klosovski se takođe bavio slikarstvom! Nije samo Rilke (koji je bio ljubavnik njegove majke) bio oduševljen njegovim slikarstvom, nego je i Pikaso kupio jednu njegovu sliku, jer ga je uzbudila prigušeno-strasna erotika njegovih dela. Na nečiju kasniju primedbu da na njegovim slikama ima pornografije rekao je da su njegove slike religiozne, i da on slika anđele. Nije završio nikakvu umetničku školu, ali je u mladosti kopirao velike majstore (Dela Frančesku, Mazača), pa se za njegovo delo može reći da je lična istorija slikarstva, jer se na njegovim slikama – na prvi pogled jednoličnim – prepoznaju Surbaran i Karpačo, Mazačo i Ðoto, Dela Frančeska i Saseta, Belini i Kurbe, Karavađo i Pusen, srednjevekovne ikone i Sezan. Neko je rekao da „upravo zbog toga što nas ovo slikarstvo podseća na mnoge stvari, Baltus ne liči ni na koga“. Njegov život je tajanstven i zagonetan. U katalogu jedne svoje izložbe napisao je o sebi samo ovo: „Baltus je slikar o kome se ništa ne zna. Sad pogledajte njegove slike.“ Ali, ipak se zna da je živeo u Parizu, Berlinu, Bernu, Rimu (upravnik za vreme obnove Vile Mediči) i Ženevi, da se jedno vreme družio sa Derenom i Žuvom, nadrealistima, sa Artoom i Ðakometijem (jedino je o njemu napisao kratak tekst), sa Marloom i Elijarom. Radio je scenografiju i kostime za Šekspirov Kako mu drago, za Artoove i Kamijeve komade. Ilustrovao je Orkanske visove Emili Bronte (pretpostavljamo da su ga privukli erotika, strast i jeza tog romana) i objavio ih u čuvenom „Minotauru“. Prvi put je izlagao u Parizu 1934. Portretisao je Derena i Miroa. Živeo je u dva braka (druga žena mu je bila Japanka), ima dva sina i jednu kći. Umro je u zamku Veliki Šale u švajcarskim Alpima. Na zidu zamka piše: „Smrtnosti, tvoj ponos je smešan i tašt“, a u ateljeu je bila okačena samo jedna fotografija – Alberta Ðakometija, koji je tvrdio „da smo mi ono što vidimo“. Ima nekoliko razloga što danas ovde predstavljamo Baltusa. Prvo, njegov primer je poučan što nije prihvatao nove pojave u slikarstvu svog vremena. Za njega je jedino tradicija bila nova, u smislu da je novo ono što je zaboravljeno, pod uslovom da tradicija nisu lanci koji nas okivaju. Drugi razlog je Baltusova potpuna predanost slikanju, ali ne u smislu kočopernog zanatlije, nego u smislu posvećenog koji se svome delu predao kao molitvi, čiji duh plamti u najdubljim visinama. Treći razlog bi mogao da bude priča o iskrenosti u umetnosti, o „konvenciji“ koja je, iako prezrena, sačuvana u delima velikih stvaralaca, jer iskrenost je ne samo moralna kategorija, ona je pokretač onoga što je umetnost života i život umetnosti. Da li su ovi razlozi dovoljni da bi se shvatila duhovna kriza našeg vremena?

Dodaj komentar

Da bi ostavio komentar treba da budeš prijavljen Prijavi se

Povezani proizvodi

Nikola Tesla

Biografije, memoari

Branko Kukić

Teslini tekstovi, zajedno sa njegovom poznatom autobiografijom „Moji izumi“, koji ne samo sa naučnog, nego i sa filozofskog stanovišta tumače značaj nauke u savremenom svetu, odnosno predviđaju ...

Sve cene su sa uračunatim PDV-om i nema dodatnih troškova.

Cena: 1.100,00 RSD

Količina:

David Albahari

Biografije, memoari

Branko Kukić

Ako je Gradac posvećen Mediali bio u našoj periodici početak novog senzibiliteta, onda je Gradac posvećen savremenoj svetskoj priči označio prisustvo nove literature! Priređivač tog broja bio je David ...

Sve cene su sa uračunatim PDV-om i nema dodatnih troškova.

Cena: 550,00 RSD

Količina:

Knjige na osnovu tvog interesovanja

Za prikaz knjiga koje će te zanimati potrebno je da se prijaviš Prijavi se Prednosti prijave i otvaranja DK naloga?