Latinica / Ćirilica

Izaberite boju:

USD EUR

Jeres nominalizma

Četrnaest novih priča Muharema Bazdulja sabranih u knjizi Jeres nominalizma sačinjavaju zavodljiv i osoben mozaik. Prva i poslednja priča u knjizi – Lara i Jeres nominalizma – pravi su "romani na dlanu", dve proze što i dužinom i zamahom zapravo teže romanu kao protejskoj formi naše epohe. Svedene ipak na novelistički okvir, one gustinom i snagom daju savršen okvir za dvanaest kratkih priča između njih. Dve pomenute priče, osim obimom i privilegovanim mestom u knjizi (sam početak i sam kraj) ističu se takođe i svojim naslovima. Cela knjiga dobila je naslov po poslednjoj, a prvoj je (jeretički!) u naslovu (žensko) ime. Smeštene u našu savremenost, u samo srce "novog ljubavnog nereda", priče iz ove knjige, pisane u prvom licu jednine, uz samo jedan izuzetak, prate živote koji su jednako određeni istorijsko-političkim neminovnostima kao i privatno-emotivnim izborima. Jezik njihovih pripovedača živ je, sočan, vešto stilizovan u naraciju što podseća na izgovorenu ispovest. U liričnosti njihovog tona često se ide do samog ruba sentimentalnosti, ali se taj rub ne prelazi, pošto se zna da, kao u stihu Toma Jorka, sentimentalnost uvek završava u brbljanju. Nije u ovim pričama ljubav jedina izvesnost, ali jest najvažnija od svih neizvesnosti. U popularnim šlagerima, od Džoan Bćz do Zdravka Čolića, ljubav je samo reč. Jeres nominalizma nam sugeriše da ako ljubav i jeste samo reč, nije, međutim, bilo kakva reč. Ljubav je ime, a ime nikad nije samo ime. Ljubav je ime – Ljubav se zvala mlađa ćerka Fjodora Mihajloviča Dostojevskog.

Čitaj dalje

Detaljne informacije o knjizi:

Autor: Muharem Bazdulj
ŽanrBeletristika (domaći pisci)
Izdavač: Rende
ISBN:978-86-6173-043-6
Br. strana:261
Povez:broširan
Jezik:Srpski
Pismo:Latinica
Format:20cm
Dodaj u listu želja Preporuči prijatelju

Jeres nominalizma

Četrnaest novih priča Muharema Bazdulja sabranih u knjizi Jeres nominalizma sačinjavaju zavodljiv i osoben mozaik. Prva i poslednja priča u knjizi – Lara i Jeres nominalizma – pravi su "romani na dlanu", dve proze što i dužinom i zamahom zapravo teže romanu kao protejskoj formi naše epohe. Svedene ipak na novelistički okvir, one gustinom i snagom daju savršen okvir za dvanaest kratkih priča između njih. Dve pomenute priče, osim obimom i privilegovanim mestom u knjizi (sam početak i sam kraj) ističu se takođe i svojim naslovima. Cela knjiga dobila je naslov po poslednjoj, a prvoj je (jeretički!) u naslovu (žensko) ime. Smeštene u našu savremenost, u samo srce "novog ljubavnog nereda", priče iz ove knjige, pisane u prvom licu jednine, uz samo jedan izuzetak, prate živote koji su jednako određeni istorijsko-političkim neminovnostima kao i privatno-emotivnim izborima. Jezik njihovih pripovedača živ je, sočan, vešto stilizovan u naraciju što podseća na izgovorenu ispovest. U liričnosti njihovog tona često se ide do samog ruba sentimentalnosti, ali se taj rub ne prelazi, pošto se zna da, kao u stihu Toma Jorka, sentimentalnost uvek završava u brbljanju. Nije u ovim pričama ljubav jedina izvesnost, ali jest najvažnija od svih neizvesnosti. U popularnim šlagerima, od Džoan Bćz do Zdravka Čolića, ljubav je samo reč. Jeres nominalizma nam sugeriše da ako ljubav i jeste samo reč, nije, međutim, bilo kakva reč. Ljubav je ime, a ime nikad nije samo ime. Ljubav je ime – Ljubav se zvala mlađa ćerka Fjodora Mihajloviča Dostojevskog.

Dodaj komentar

Da bi ostavio komentar treba da budeš prijavljen Prijavi se

Povezani proizvodi

Knjige na osnovu tvog interesovanja

Za prikaz knjiga koje će te zanimati potrebno je da se prijaviš Prijavi se Prednosti prijave i otvaranja DK naloga?