Latinica / Ćirilica

Izaberite boju:

USD EUR

Svetla komora

Ovaj spis je nastao kao poslednji štampani spis ovog francuskog strukturaliste. Nastao je iz besa koji je autor osećao čitajuči literaturu o fotografiji koju je mogao da nađe, a koja je bila ili tehnička ili sociološko istorijska i nije odgovarala na pitanja koja su ga mučila – zašto neke fotografije izazivaju uzbuđenje ili zadovoljstvo.

Pravila kompozicije fotografskog pejzaža nisu davala odgovor zašto neku fotografiju voli, šta je ono što bi moglo biti njena suština. Emocija ga je vodila na drugu stranu od bezlično naučnog pristupa a nezadovoljstvo svakim sistemom koji svodi rezultiralo je novom naukom o predmetu – Mathesis singularis (ne više universalis) koji bi bio zasnovan na određenom broju dragih fotografija i koje bi možda ponudile odgovor i na veliko pitanje Fotografije. Ovde su izvučene celine o kojima se u ovoj interesantnoj knjižici govori.

Zapažanja od kojih je krenuo: nemoguće ju je razvrstati, napraviti podelu. Zašto? Jer umnožava do u beskraj ono što je bilo samo jednom.

Ona je pojedinačno, slučajno, preopterećena je slučajnošću čiji je samo proziran omotač. Stoga mu se čini da je nemoguće govoriti o Fotografiji, samo o nekoj fotografiji! Fotografija sa sobom uvek nosi svog referenta(ono što predstavlja).

Ona je uvek nevidljiva, ono što gledamo je referent. Ali kako i zašto izabrati određen predmet?  Fotografija je rezutat triju postupaka ili emocija:

  • činiti – operator, fotograf
  • podnositi - spectrum, predme
  • gledati - spectator, gledalac
Čitaj dalje

Detaljne informacije o knjizi:

Autor: Rolan Bart
ŽanrUmetnost, monografije
Izdavač: Kulturni centar Beograda
ISBN:978-86-7996-070-2
Br. strana:113
Povez:Broširan
Prevodilac:Slavica Miletić
Jezik:Srpski
Pismo:Latinica
Format:20cm
Datum izdavanja:2011.
Dodaj u listu želja Preporuči prijatelju

Svetla komora

Ovaj spis je nastao kao poslednji štampani spis ovog francuskog strukturaliste. Nastao je iz besa koji je autor osećao čitajuči literaturu o fotografiji koju je mogao da nađe, a koja je bila ili tehnička ili sociološko istorijska i nije odgovarala na pitanja koja su ga mučila – zašto neke fotografije izazivaju uzbuđenje ili zadovoljstvo.

Pravila kompozicije fotografskog pejzaža nisu davala odgovor zašto neku fotografiju voli, šta je ono što bi moglo biti njena suština. Emocija ga je vodila na drugu stranu od bezlično naučnog pristupa a nezadovoljstvo svakim sistemom koji svodi rezultiralo je novom naukom o predmetu – Mathesis singularis (ne više universalis) koji bi bio zasnovan na određenom broju dragih fotografija i koje bi možda ponudile odgovor i na veliko pitanje Fotografije. Ovde su izvučene celine o kojima se u ovoj interesantnoj knjižici govori.

Zapažanja od kojih je krenuo: nemoguće ju je razvrstati, napraviti podelu. Zašto? Jer umnožava do u beskraj ono što je bilo samo jednom.

Ona je pojedinačno, slučajno, preopterećena je slučajnošću čiji je samo proziran omotač. Stoga mu se čini da je nemoguće govoriti o Fotografiji, samo o nekoj fotografiji! Fotografija sa sobom uvek nosi svog referenta(ono što predstavlja).

Ona je uvek nevidljiva, ono što gledamo je referent. Ali kako i zašto izabrati određen predmet?  Fotografija je rezutat triju postupaka ili emocija:

  • činiti – operator, fotograf
  • podnositi - spectrum, predme
  • gledati - spectator, gledalac

Dodaj komentar

Da bi ostavio komentar treba da budeš prijavljen Prijavi se

Povezani proizvodi

Knjige na osnovu tvog interesovanja

Za prikaz knjiga koje će te zanimati potrebno je da se prijaviš Prijavi se Prednosti prijave i otvaranja DK naloga?