Latinica / Ćirilica

Izaberite boju:

USD EUR

Psihologija obrazovanja

Cena : 2.350,00 RSD
Količina:

Svako ko se upusti u podučavanje ubrzo shvata kako mu akademska znanja iz određene oblasti nisu dovoljna ako ne zna način na koji će ta znanja preneti; štaviše, obično je lakše podneti nekoga ko zna manje, ali je vešt u podučavanju, od onoga ko zna mnogo, ali je dosadan i samom sebi. Uz dobro poznavanje naučne oblasti potrebne su još i specifične veštine – upravljanje odeljenskim procesima i sposobnost da se drugi podstaknu na učenje. Te se veštine najčešće svrstavaju u dve šire grupe:

-komunikacijske veštine – umeće rada sa učenicima, razumevanje i motivisanje učenika i
-konceptualne veštine – uočavanje problema, identifikovanje mogućih rešenja i vrednovanje istih, donošenje odluka.

Psihologija obrazovanja obuhvata proučavanje upravo tih socijalnih i konceptualnih znanja i veština koje su potrebne za podsticanje učenika na učenje i postizanje željenih ishoda učenja. Ona se pritom, kao primenjena psihološka disciplina, oslanja na naučna saznanja razvojne, kognitivne i socijalne psihologije.

Poštujući pravila igre naučne analize, psihologija obrazovanja nastoji da sistematskim opažanjima opiše i objasni vezu između učenja i podučavanja u obrazovnoj sredini, prepozna odnose i smer uzročne povezanosti među pojedinim fenomenima, izgradi teorijske modele koji će omogućiti predviđanje, a time i efikasnije planiranje i kontrolisanje ishoda obrazovnog procesa.

Glavne oblasti psihologije obrazovanja sistematizovаne su u ovoj knjizi tako da svaka od njih obuhvata po jedno poglavlje. Nakon određenja same discipline i opisa naučne metodologije u prvom poglavlju, u drugom sledi prikaz karakteristika telesnog, kognitivnog i socio-emocionalnog razvoja učenika; u trećem je dat opis teorija i procesa učenja; u četvrtom prikaz različitih teorijskih pristupa motivaciji za učenje; u petom povezujemo modele učenja s pristupima podučavanju. U šestom je dat prikaz pitanja vezanih za upravljanje odeljenjem i disciplinu, a u sedmom se raspravlja o planiranju i evaluaciji ishoda obrazovnog procesa. U poslednjem, osmom poglavlju, prikazani su neki novi, alternativni pristupi podučavanju.

Kao što nećete ući u učionicu a da vam nije sasvim jasno o čemu ćete govoriti učenicima, tako i svako naše poglavlje započinje definicijom ciljeva: šta je to što ćete znati i umeti ukoliko budete pažljivo proradili sadržaj poglavlja.

Osim iznošenja činjenica koje su važne za ostvarivanje cilja, svako poglavlje sadrži i prikaz nacrta bar po jednog naučnog istraživanja u toj oblasti – pa, ako poželite da se baviti nečim sličnim, pogledajte kako bi to moglo izgledati. Ako vas pak zanima (samo) praksa, potražite okvire pod naslovom „primena u školi“ ili „iskustvo iz škole“.

Čitaj dalje

Detaljne informacije o knjizi:

Autor: Vlasta Vizek Vidović, Vesna Vlahović-Štetić, Majda Rijavec, Dubravka Miljković
ŽanrPsihologija
Izdavač: Klett
ISBN:978-86-7762-596-2
Br. strana:550
Povez:Tvrd
Jezik:Srpski
Pismo:Latinica
Format:20cm
Dodaj u listu želja Preporuči prijatelju

Psihologija obrazovanja

Cena : 2.350,00 RSD
Količina:

Svako ko se upusti u podučavanje ubrzo shvata kako mu akademska znanja iz određene oblasti nisu dovoljna ako ne zna način na koji će ta znanja preneti; štaviše, obično je lakše podneti nekoga ko zna manje, ali je vešt u podučavanju, od onoga ko zna mnogo, ali je dosadan i samom sebi. Uz dobro poznavanje naučne oblasti potrebne su još i specifične veštine – upravljanje odeljenskim procesima i sposobnost da se drugi podstaknu na učenje. Te se veštine najčešće svrstavaju u dve šire grupe:

-komunikacijske veštine – umeće rada sa učenicima, razumevanje i motivisanje učenika i
-konceptualne veštine – uočavanje problema, identifikovanje mogućih rešenja i vrednovanje istih, donošenje odluka.

Psihologija obrazovanja obuhvata proučavanje upravo tih socijalnih i konceptualnih znanja i veština koje su potrebne za podsticanje učenika na učenje i postizanje željenih ishoda učenja. Ona se pritom, kao primenjena psihološka disciplina, oslanja na naučna saznanja razvojne, kognitivne i socijalne psihologije.

Poštujući pravila igre naučne analize, psihologija obrazovanja nastoji da sistematskim opažanjima opiše i objasni vezu između učenja i podučavanja u obrazovnoj sredini, prepozna odnose i smer uzročne povezanosti među pojedinim fenomenima, izgradi teorijske modele koji će omogućiti predviđanje, a time i efikasnije planiranje i kontrolisanje ishoda obrazovnog procesa.

Glavne oblasti psihologije obrazovanja sistematizovаne su u ovoj knjizi tako da svaka od njih obuhvata po jedno poglavlje. Nakon određenja same discipline i opisa naučne metodologije u prvom poglavlju, u drugom sledi prikaz karakteristika telesnog, kognitivnog i socio-emocionalnog razvoja učenika; u trećem je dat opis teorija i procesa učenja; u četvrtom prikaz različitih teorijskih pristupa motivaciji za učenje; u petom povezujemo modele učenja s pristupima podučavanju. U šestom je dat prikaz pitanja vezanih za upravljanje odeljenjem i disciplinu, a u sedmom se raspravlja o planiranju i evaluaciji ishoda obrazovnog procesa. U poslednjem, osmom poglavlju, prikazani su neki novi, alternativni pristupi podučavanju.

Kao što nećete ući u učionicu a da vam nije sasvim jasno o čemu ćete govoriti učenicima, tako i svako naše poglavlje započinje definicijom ciljeva: šta je to što ćete znati i umeti ukoliko budete pažljivo proradili sadržaj poglavlja.

Osim iznošenja činjenica koje su važne za ostvarivanje cilja, svako poglavlje sadrži i prikaz nacrta bar po jednog naučnog istraživanja u toj oblasti – pa, ako poželite da se baviti nečim sličnim, pogledajte kako bi to moglo izgledati. Ako vas pak zanima (samo) praksa, potražite okvire pod naslovom „primena u školi“ ili „iskustvo iz škole“.

Dodaj komentar

Da bi ostavio komentar treba da budeš prijavljen Prijavi se

Povezani proizvodi

Knjige na osnovu tvog interesovanja

Za prikaz knjiga koje će te zanimati potrebno je da se prijaviš Prijavi se Prednosti prijave i otvaranja DK naloga?